Illúzió

Iskolai aranyköpések, ez feldobja a napodat #4!

Filléres emlékeim című bejegyzésemben, a saját és barátaim félrehallásait fűztem össze. Most iskolai dolgozatokból, feleletekből hoztam egy gyűjteményt, amit körlevélben kaptam, és nagyon jót mulattam rajta. Szerintem Te is imádni fogod őket.

 

 

– Rómát Romulus és Ronaldinho alapította.

– A görögök kitették a falovat a vár udvarába, amiből az éjszaka leple alatt előbújtak az oroszok!

– Az anya Romulust és Remust belehelyezte egy vödörbe majd a Drávába tette őket.

– Mivel kötötték meg a futóhomokot az Alföldön?
Tudom, drótkötéllel!

– A tatárok Bánk bán vezetésével törtek be az országba!

– Az egyik gyerek a Toldi cselekményét írja le: “Nagy a meleg a mezőn, mindenki hortyog a hűvösben. Egy legény van csak talpon, de az is az eget bámulja.”

– Alsós évek biológia válaszai:
1. Jellemezd a hódot!
– A hódnak 3 km-es farka van és 1,5 literes foga.
2. Milyen a szarvasmarha fogazata?
– Tépőfog.
3. Ismertesd a szarvasmarha táplálkozását!
– Vega.
*Földrajz dolgozat:
1. Mi a félsziget?
– Egy földet nyaló nyelv.

A “Sírásig jó tanári beírások” megvolt már? Na, ha nem, hát itt találod őket! 😀

– Felsős évek:
– Történelem:
Damjanich János visszafoglalta nekünk Spanyolországot.

– Biológia:
A gyöngytyúk gyöngyhagymát tojik.

– Földrajz:
Kaposvár Budapest fővárosa.

– Tanár: Hogyan keletkezik a durranó gáz? Válasz: Ha megeszel egy tál bablevest, megtudod. Felháborodtam, hogy 2-est adott.

– Általánosban osztálytársam felelt tőriből. Kérdezte a tanár, mi a hideg háború.
Válasza: Az, amikor az emberek hideg vérrel legyilkolják egymást.

– A fa miért úszik a vízen? A tanuló válasza: Mert ha lemerülne, gyökeret eresztene.

– A szarvasmarha emlős állat, petékkel szaporodik…

– Kérdés: Milyen a szarvasmarha fogazata?
Válasz: Sárga

– IV. Béla visszahívta a kunokat. Az alföldön rengeteg termőföldet adott nekik, ahol szabadon legelhettek.

4

– Nekünk feladták elolvasni a Vízkereszt, vagy amit akartok c. művet, az osztálytársam elolvasta a Tüskevárat…

– Osztály megbeszélés színházlátogatásról…
gyerek: – És mit fogunk megnézni?
tanár: – Vízkereszt, vagy amit akartok.
gyerek: – Még lehet választani?

– Földrajzból írtunk dolgozatot. 1/ feladat: sivatag jellemzői. Az okos kislány válasza a következő volt: – “gyér fű, itt-ott homok, meg 1-2 puputeve”.

– 1849 augusztusában Görgey nem várta meg a naplementét, ezért még Világosnál letette a fegyvert.

– Zárthelyi politikai gazdaságtanból. a tanár úr is nagyon unta – közel 200 bölcsész egyszerre -, megszólal:
Aki elsőnek befejezi egy jeggyel jobbat kap….
Komám felteszi a kezét: Írja be a kettest Tanár úr!

– Egy tanári verzió: Töri órán volt néha demokrácia is. Lehetett szavazni időnként.Egyszer témazárót írattam. Halad az idő, jó tanárhoz illően bemondom hány perc van még az órából. Véghajrá, szólok, hogy:
– Még 5 perc van hátra, tessék igyekezni!
Marci, amúgy jó eszű srác felkiált:
– Ki szavaz tízre?
..és feltette a kezét… elnevettem magam és megadtam – a szünet terhére – a kért időt…

– Ugyanettől az úriembertől még egy remek anekdota: A jó poénokat mindig kedveltem. Egyszer ebédügyeletesként próbáltam 250 hatodik óra utáni felső tagozatost némi rendezett formában beengedni az egyébként 60 fős ebédlőbe… Mindenki sorban áll, elől a kislányok, szépen rendezetten. Rohan keresztül az udvaron L. Gyuszi – amúgy rém jópofa, bár kissé élénk gyerek. Megy a sor elejére. a lányok rászólnak. Gyuszi kilök kettőt a sorból, a leghangosabbnak odaszól, egyiknek meghúzza a haját magamhoz “kéretem”. Erkölcsi példabeszéddel próbálok meg hatni rá.
Tudni kell, hogy én az ebédlő bejáratánál álltam a harmadik, legfölső lépcsőfokon, Gyuszi akkor – ötödikes lévén – volt mintegy 140 cm – ha kihúzta magát. Jelentős “szintkülönbség” volt közöttünk.
Szózat:
– L…ha Úr Kérem! Az úriemberek mindig előreengedik a lányokat a sorban, nem lökdösődnek, szépen beszélnek, és nemhogy bántani nem szokták, hanem inkább megvédik a nőket. A gazemberek viszont tolakszanak, lökdösődnek és bántják a lányokat! Nos! L…ha Úr kérem! Mi Ön? Úriember, vagy gazember??
Elgondolkodik a dolgon – de -, látom, hogy valóban meditál, nem csak tetteti.
Felemeli a fejét. Rám néz és halál őszintén megszólal:
– Tudja Tanár úr? Teljes határozottsággal egyiket sem merném állítani….
(Most mit csináljak? Elnevettem magam, és megkértem, hogy ballagjon vissza a helyére – sor vége – és gondolkozzon ezen egy kicsit… De az ilyen kölyökre nem lehet – talán nem is kell – haragudni…. jelzem ma már 180 centi).

– Gimis osztálytársam, töri felelet: “A török várban fejetlenség ütötte fel a fejét!” Szintén ő: “Zrínyi kirohant a várból, mert már három napja nem rohant ki!”

– Mint volt egyik osztálytársam, szintén: Irodalom óra vers felelet. 3 db verset kellett mondani 2 volt kötelező, 1 pedig szabadon választott. Kezdte a szabadon választottal. “Arany János: A csönd” és durván 5-10 percig csendben volt, majd utána esett le a tanárnőnek is.

– III. rajzóra görög művészet: rajzoltam egy görög dinnyét.

– Tanár : Mondja el a ,,Szeptember végé,,-t. Diák: 29,30,31. Tanár: 1-es, a szeptember csak 30 napos!

– Dolgozat kérdés: Ki volt Antigoné?
Válasz: Antigo felesége

– Egy amerikai történelem dolgozatból:
Kérdés: Mi ért véget 1865-ben?
Válasz: 1864

– Ki fedezte fel Amerikát?
– Kolompár Kristóf.

– Dánia legmagasabb pontja a Koppenhágó.

– Ukrajna az első világháború után független volt, majd később a Szovjetunió magáévá tette.

– Március 15-én Petőfi a Nemzeti Múzeum előtt elszavalta a Nemzeti dalt és erre 12 pontot kapott.

– Anatómia szigorlaton a prof. felteszi a kérdést a vizsgázónak: Mondjon nekem kérem olyan emlőst amelyik hímvesszejében csont található! Némi töprengés után a vizsgázó határozottan válaszol: az ember. Mire a prof: kisasszony, maga csak úgy érezte, csak úgy érezte!!!

– Mikor történelemből érettségiztem meséltek nekem egy sztorit egy srácról. Az egyetlen tétel amit tudott a második világháború volt. Mátyás királyt húzta, a feleletét így építette fel: Mátyás király egy igazságos, nagy király volt, aztán teltek múltak az évek és elérkezett a második világháború.

– Noszty Feri megszöktette Tóth Marit és megkompromittálta..
Mire a tanár: Rosszul tudod, nem kompromittálta meg..

– Radnóti összesen három eklogát írt: az Elsőt, a Harmadikat és a Hetediket.

– Hogy hívták Kolumbusz hajóit?
– Sánta Mária, Nindzsa és Pia.

– Jellemezd a szivacsokat!
– A szivacsok kis növényi állatkák.

– Martin Luther King a 16. század legnagyobb reformátora volt.

4

– Informatika óra: Mi a vírus? Válasz:: a számítógép vírusos megbetegedése amit az emberektől elkapott.

– Általános iskola fizika doga, kérdés energiamegmaradás törvénye. Osztálytársam válasza: Őseink feltalálták az energiát és az a mai napig megmaradt.

– Szentgyörgyi Albert sok C vitamint tartalmazott.

– Nálunk is volt hasonló művtöri dogában. Két különböző stílusban épült templom homlokzatát ábrázoló rajz alatta a kérdéssel: Mi a különbség a két kép között? Az egyik legjobb válasz ez volt: a jobb oldalit nehezebb volt kiszínezni.

– Hogy mit érzett János vitéz abban szűk piros nadrágjában, azt elmondani nem is lehet.

– Petőfi megható módon szerette anyját, mely abból a verséből is kitűnik, amit írt: Bár maradtam volna benne végig.

– Petőfi egyik verse? Károly válasza: Szőlőföldemen.

– Napóleon úgy halt meg, hogy leesett a vaterlóról!

– Osztálytársam irodalom órán : József Attila öngyilkos lett. Elütötte a vonat. Pedig az élete pont ekkor kezdett el sínre térni.

– Osztálytársamnak kellett felsorolni a hét vezért. Jól sikerült.: Álmos, Előd, Ond, Kond, Hapci, Tudor, Vidor!

– Volt osztálytársam felelt földrajz órán, gyorsan végzett. Tanár: “Gergő, legyen egy reális egyes, egy kompromisszumos 1/2, vagy egy megalázó kettes?” “Tanárnő, kérem alázzon meg!”

– A fiam környezet felmérője: Takarmánynövények: búza, kukorica, cefre.

– Tanítónéni az elsősökhöz: Ki tudja megmondani mit ünneplünk március 15 én? Fiam majd kiesik a padból úgy jelentkezik. Nos? Válasz: A születésnapomat!

– Megkérdeztem, hogy mi volt Nándorfehérvárnál. Hosszú csend után valaki felkiáltott: – Ja, Dugovics Titusz ott fulladt bele a Sáros-patakba!

– Általános iskolás fogalmazás: “Beléptem a szobába, ahol korom sötét volt és láttam, hogy nem látok semmit!”

– Dolgozatban kérdés – Mi az apró szulák? Válasz: kicsi, vérszomjas, hegyes fogú ragadozó emlős…

– Tanár: – Hogy került Mária Terézia trónra?
Diák: – Ráült.

– W.A. Mozart apja Leopárd Mozart .

– Miért nem kukorékol a szélkakas?
Válasz : – Mert nincs szél… Mert ha kukorékol, akkor figyelmeztet, hogy készüljünk fel a viharokra, több napos zivatarra…

– Irodalom doga Bánk bánból, 1993.
Osztálytárs: “…és az éjszaka beálltakor Ottó beporozta Melindát.”

Kattints IDE az Autósiskolai aranyköpésekért!

Szerző : Gini Papp – Illúzió
(forrás: facebook)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!