Illúzió

Tudtad, hogy milyen betegségektől szabadít meg a rendszeres séta?

Gyerekkorunkban azt tanították, hogy a testmozgás jót tesz az egészségnek. Ez elég nyilvánvalónak tűnik, mégsem mondhatnám, hogy életemben a testmozgás prioritást élvez. Végtére is mindennap konditerembe járni rendkívül nagy elkötelezettséget jelent. De én, aki elég komolyan veszem az egészségemet, mindig a hatékony de egyszerű módját kerestem annak, hogyan tartsam karban a szervezetem egészségét teljesen természetes módszerekkel. 
És most, hogy tudom milyen és mennyi pozitív hatással van ránk egy kis séta, egész biztosan beiktatom a napi teendőim közé.

 

 

séta
Vessünk egy pillantást a 30-45 perces, mindennapos séta előnyeire akkor. Mindig gondoltam, hogy a gyaloglás jó, de soha nem gondoltam, hogy ennyire az! Néhány egészségügyi előnye hihetetlenül meglepő, például ki gondolta volna, hogy a séta segíthet a galucoma (zöldhályog) elleni harcban? Miközben készítettem ezt a listát, igazi elkötelezett hívője lettem a sétának. Nézd meg mire képes aztán áruld el hozzászólásodban, hogy ezek után te be fogod-e iktatni a mindennapos sétát az életedbe!

Szeretnéd feloldani tested energiaáramlását egy ősi kínai módszerrel? Kattints ide!

Mik az egészségügyi előnyei a sétának ?

séta
Napi 30-45 perc séta segíthet az Alzheimer-kór elleni csatában, javítja az izomtónust, csökkenti a vérnyomást, elősegíti a vastagbél egészségének működését, javítja a hangulatot, felveszi a harcot a glaukóma ellen, stabilizálja a súlyt, erősíti a csontokat, cukorbetegség ellen is jó, és javítja a tüdő egészségét. Görgesd a képeket lefelé, hogy megtudd milyen területekre hat jótékonyan a napi séta.

fej
1. Csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát. Akár hiszed, akár nem, a gyaloglás is hatással lehet az elmére és az általános mentális egészségre.Az Arthritis Alapítvány által végzett tanulmány szerint a rendszeres séta csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát. A tanulmány ( University of Virginia ) megállapította, hogy a férfiaknál  – 71 és 93 év közöttiek -, akik több mint egy negyed mérföldet sétálnak/nap, azok felénél volt csak kimutatható a demencia és az Alzheimer -kór.

A bükki füves ember 10 jó tanácsa, amiről tudnod kell! Kattints ide!

láb
2. Izom tónus építés. Elég nyilvánvaló, hogy a rendszeres testmozgás segíti az izomépítést, de különösen igaz ez a járásra. Ha figyelsz a testedre miközben sétálsz, gyönyörűen átalakíthatod. A testtartásodnál figyelj a részletekre, egyenes háttal járj, miközben feszesen tartod a feneket. A combodról égetni fogja a zsírt, miközben felemeli a fenekedet.

Dr.Lenkei Gábor világos elmélete a rákról IDE kattintva olvasható!

szív

3. Javítja a szíved egészségét és csökkenti a vérnyomásodat. 

Hihetetlen módon gyógyította a vakbélgyulladást, nem kellett műteni sem! Kattints ide a cikkért!

bél

4. 31 %-ban korlátozza a nőknél a vastagbélrák kialakulását.Segíti az emésztőrendszer optimális működését.

A bükkszentkeresztesi füves ember válogatott receptjei mindenféle betegségre ITT!

száj

5. Javítja a hangulatot, ezáltal csökkenti a depressziót és annak kockázatát is.

Testi betegségek lelki okainak lexikális felsorolása és egyéb érdekességek ITT!

szem

6. Segít a glaukoma (zöld hályog) elleni harcban. A glaukomában szenvedőknek, vagy azoknak akik hajlamosak rá, szinte kötelező a séta, mert enyhíti a nyomást a szemben.

Mindent a csakrákról és azok tisztításáról ITT!

zsír

7. Kordában tartja a testsúlyodat. Egy tanulmány szerint azok a nők, akik normál étrend szerint étkeztek és sétáltak napi egy órát, képesek voltak fenntartani eredeti súlyukat. Túl van dimenzionálva ez a kérdés sokszor. Az emberek azt hiszik, hogy kemény edzésre van ehhez szükségük, pedig tényleg elegendő a napi 45 perc séta.

csont

8. Pozitív hatást gyakorol a csontokra és az ízületekre. Egy tanulmány szerint az idősebb nők napi 30 perces sétája  40 %-kal csökkentette a csípőtáji törések kockázatát.

máj

9. Csökkentheti a cukorbetegség kialakulását.  A már diabéteszben szenvedőknek is segít, mivel 30 perces sétával, 24 órán át tartó alacsonyabb vércukor szintet érünk el.

tüdő

10.Megnöveli a tüdő egészségét. Járás közben az oxigén gyorsabban jut a véráramba, segítve a salakanyagok távozását, javítja az energia szintet, ami képessé teszi a testet az öngyógyításra is.  Ez a lista lenyűgözően sokrétű indoklással szolgál azt illetően, miért tegyünk meg magunkért mindennap annyit, hogy egy fél órát, órát sétáljunk. Nem igaz? 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kérlek családtagjaiddal, barátaiddal is!

Szerző: Gini Papp – Illúzió
(forrás: littlethings.com)

Szerző: Gini Papp - Illúzió

Ha tetszett, kérlek oszd meg te is, és mindig nézz szét a lap alján lévő képes ajánlatok között is! Ha van kedved, jobb oldalon csatlakozhatsz Facebook oldalamhoz, így egy jó kis csapat tagja lehetsz.

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Tóthné Pap Anikó says:

    Nagyon egyet értek a séta egészségre való jó hatásával.Én sajnos nem szeretek és nem is bírok sétálni gerinc és csípő műtéteim miatt,viszont nagyon szeretek kerékpározni és ezt meg is teszem szinte napi rendszerességgel (10,15,20 km,alkalmanként sokkal több).Remélem ,ill.tudom,hogy ennek is legalább olyan jótékony hatásai vannak az egészségre mint a sétának.Szóval 50 felettiek sétáljunk, kerékpározzunk sokat.!!!!


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!